Söka fonder
Det finns fonder att söka för de som inte har så mycket pengar. Sedan är det så att alla som är i behov av pengar inte får några p g a det är oerhört många som lever i fattigdom här i Sverige och fondpengarna räcker inte till alla.
Jag vet att Frälsningsarmen har så man kan söka till jul presentkort på ICA eller Willy:s om man har behova av hjälp naturligtvis.
Det är synd att Sverige skickar flera miljoner kronor till andra länder, iställer för att hjälpa de som är i nöd i Sverige först och främst.
Jag har alltid sakt att man ska inkomstpröva barnbidraget för jag anser inte att de som är höginkomst tagare, miljonärer och miljardärer behöver 1050 kronor i månaden per barn. Om barnbidraget skulle inkomstprövas så skulle de som har låg inkomst få utökat barnbidrag eftersom det finns mer pengar att dela ut när alla höginkomsttagare inte får ta del av barnbidraget längre.
Om ni vill söka fonder så finns det en stor fondbok på biblioteket att låna, det brukar finnas en dator också som har fondprogram som det går att söka fonder från.
Min mor tvingas söka fonder varenda jul pga dålig inkomst. Tycker det är fint att det finns, annars skulle vi omöjligt kunna ha en jul öht.
Angående barnbidrag så håller jag totalt med - Folk med mycket pengar har pengar till sina barn, medan barn som knappt har pengar alls omöjligt kan försörja ett barn på tusen kronor i månaden.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
håller faktiskt med. Barnbidrag borde vara behovsprövat. och visst, det är väldigt fint att ge till behövande utomlands, men man bör nog sopa framför sin egen dörr först.Att skära ner på utbildninbg och vård och sedan ge ut 2% till i många fall meningslösa projekt anser jag vara jättefel.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#1 och #2 ni skriver klokt båda två tänk om alla i Sverige resonerade som vi tre då skulle det inte vara fattigdom i vårt land så länge till. De flesta skulle kunna fira en härlig jul utan orosmoment om de har råd med mat och klappar mm. Barnfamiljer med dålig inkomst skulle kunna ge barnen nya kläder från en affär och inte alltid från loppis. Alla skulle ha någonstans att bo och alla skulle kunna gå och lägga sig mätta, vilket inte sker idag.

all aMILJARDER som pumopas ut ja, använd de till de som har det skt här hemma,
ang fonder så är svenska kyrkan en bra sak att söka till jul, bara kontakta diakonen elr prästen,, förr kalaldes det julfemman, . jag sökte där ett par år när det var som värst, brukade fp 1000 kr till jul till mig o dottern,. hur mycke ,man får varierar nog hur mycket det finns i kassan,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Majblomman har också en fond man kan söka. Min mor fick 1000 kronor per barn förra julen då hon sökte (vi är 5 barn) och det räddade hela julen för oss.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Det här året är det svårt att få fondhjälp p g a det är så mycket människor som söker bidrag som är fattiga.

Jag sökte julfond detta året & fick 1200. Utan dom pengarna hade jag inte kunnat köpa ett dugg till min dotter..
*Kärlek & lycka*
#7 Vilken tur att du fick de välbehövliga pengarna så ni kan få en fin jul tillsammans.
#7 Härligt att höra!