Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett30-ot-trådar
Läst 3612 ggr
JMax
2011-11-28 20:33
1

Julklappar...

Nu närmar sig julen med stormsteg och den hysteriska julhandeln…

Hurdana är ni? Shoppar hej vilt eller har ni slutat ge varandra julklappar eller hur gör ni?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Halvdansken
2011-11-29 14:33
4

Vi ger inga julklappar till varandra. Skönt att slippa den stressen.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[ElisabethYL]
2011-11-29 16:24
3

Vi ger inte heller några julklappar till varandra :)

Halvdansken
2011-11-29 17:15
1

Tror att många skippar det där när barnen växer upp osv. Man har gemensam ekonomi och det är faktiskt roligare att få nåt oväntat en tisdag i september eller vad det nu är.
Julen för oss är fridagar, god mat och "vi skiter i plikterna".

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Fridaybrew
2011-12-04 04:09
1

Jag köper det jag vill ha, har jag inte råd med det så är det oftast för dyrt för att önska sig.
Så skönt att slippa vara ute i julrushen, hatar att stå i kö mer än något annat typ så jag pallar inte med det. I vår familj har vi slutat helt med julklappar, eventuellt får vi ett litet kuvert av föräldrarna men det är allt. Tycker julen handlar om sällskap och ro, kanske god mat också =)

/Fridaybrew

Hawknestgrove
2011-12-04 17:14
0

skippar allt. Vi äter norsk juleribbe, det är allt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Arkan
2011-12-05 13:24
0

Gillar INTE Julen, och jag är INTE nöjd med vilka jag firar jul med. Så jag köper inga julklappar alls. Jag känner inte för att ge bort julkappar "bara för att". Jag vill att det ska betyda något.

Hawknestgrove
2011-12-05 14:08
0

ja, jag struntar i hela julen

Arkan
2011-12-06 02:14
0

Screw christmas. Nästa år åker jag utomlands själv och kommer hem till Jul-kalkonen vi äter några dagar efter jul. God mat och inga julklappar. Precis som jag vill ha det ;)

Skyress
2011-12-06 10:31
0

Vi firar jul, jag och min son. Jag köper julklappar åt honom men inte så många längre som jag gjort eftersom han blivit äldra och då blir det dyrare saker istället som han önskar sig. Har sparat 100 kr i månaden för att ha råd att köpa presenter och mat. Har tipsat min son om han får pengar av övrig släkt, att då vänta till mellandagsrean med att köpa det han önskar sig. Men någon hysterisk julhandel vill jag inte vara med om har heller inte så mycket pengar att jag kan springa och köpa allt jag vill ha.

martdat
2011-12-08 18:20
1

vi handlar till alla som är med på själva julafton, typ 9 pers, men de vuxna får bara nått billigt , har handlat mycket julklappar för 20 kr st på tiger i år,. brorsan o jag försökte avskaffa julklappar till vuna för nåra år sedan men det gick inte hem hoss alla, men däremot köps det bara hyffsta billigt, barnen får dock lite bättre,

o lite trevligt är det allt, det kan jag inte neka till,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Tiana
2011-12-16 16:23
0

Vi handlar klappar, men maxgränsen är satt till 100 kr. Själv har jag totalt köpt klappar för 340 kr i år till familjen, medan dambons kostade samma summa bara hans.

Att tillägga så finns det inga barn under 30 år som firar jul med oss i år.

Åsa S
2011-12-16 21:14
0

Älskar julen även om det inte är några barn med. Firar jul med mina föräldrar, syrran och alla hundarna. handlar presenter för runt 500-700kr per person (en del är hemgjorda saker dock, speciellt till mina föräldrar) hundarna är nog roligast fixa julklappar till de brukar älska mina hembakade hundkex och tuggbenen de riktigt sliter upp paketen

Emo
2011-12-17 13:44
0

Håller med #10

Onödigt att köpa julklappar om det inte är till små barn. Vuxna mår bättre om de för köpa sina grejor själv. Då blir det vad de vill ha. En kul sak för någon eller några tio kan höja stämningen men inte om det ska vara ett tvång.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Hawknestgrove
2011-12-18 21:37
0

nä, här blir det som vanligt vi två ch vi äter bara juleribbe och ris a la malta med saftsås och struntar i resten.