Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett: 01-vardagstips-informationer
Läst 19821 ggr
[Sindie]
52

Tjäna pengar när man är 10 år

Hejsan!Glad

Jag skulle behöva lite tips på hur man kan tjäna pengar.

Såhär ligger läget till: Vi har nyss flyttat till ett hus och vi håller på att bygga om och min mamma är ensamstående. Så att hon har väldigt lite pengar just för tillfället. På fredag ska jag, min mamma och min kompis Anna intill Stan och min mamma ska fara till sjukhuset och jag & Anna ska gå ute på stan medans mamma är där. Jag har typ inga pengar och jag måste köpa en löplina till min hund och ett nytt bett till min häst. Vet ni hur man kan göra för att få pengar på enkla sätt?

Tacksam på förhand

/ Emmy Lindqvist Flört

PS visste inte vilken grupp jag skulle ta så jag tog 01.

Halvdansken
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Du får gå runt och hälsa på hos grannarna och erbjuda din hjälp med att klippa gräs eller passa hundar eller liknande. Men om du bara är 10 år så kan det nog vara lite svårt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Skyress
9

Nu är det försent att tipsa dig om hur du ska få ihop pengar till både löplina och bett.

Det snabbaste sättet att tjäna pengar på är att plocka burkar och flaskor som du sedan går och pantar. Du kan ju också ringa på hos folk och fråga om de har lite pantflaskor och burkar som de vill bli av med. Det kommer att bli många svettiga dagar men du får ihop till både löplina och bett ska du se. Du behöver ju inte köpa nytt gå på loppis och försök hitta sakerna du behöver. Bett vet jag att de brukar ta ca 30 kronor för på loppis men se upp att bettet inte är slitet. Ett bett är egentligen en förbrukningsvara som blir sliten och kan få bl a  vassa kanter som skaver mot lanerna.  Kanske i stallet där du står med din ponny finns någon som kan sälja något passande ponnybett till dig. Du kan ju sätta upp lappar i olika stall att du söker ponnybett så kanske du får svar. Åk ut till olika brukshundklubbar sätt upp lappar där om att du vill köpa en löplina kanske har du tur att någon kontaktar dig.

[ElisabethYL]
3

Varmt välkommen hit!

Roligt att ni har möjlighet att ha häst/ponny till dig..

Tror också som ovan nämt att man kan gå och fråga grannarna om de vill ha hjälp med enklare hushållssysslor mot ersättning..

Berätta gärna hur det har gått Glad

Hawknestgrove
4

ja att gå ut med vovve är ju något som du får göra och som sagt panta burkar och flaskor, det blir snabbt pengar av det. I övrigt så är du ju för ung för att jobba. Man måste ha fyllt 14 år egentligen för att få utföra enklare arbete och jag vet inte om det är så nu, förr så behövde man arbetsbok. Den fick man hnos skolsköterskan, som även intygade att man var frisk.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Zahara
2

vet inte heller åldern i dag men det finns ju kvällsposten man kan sälja och sen kan man dela ut reklam på helger1

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

[Dominik]
6

Åk till Afrika, där börjar barn jobba när dom är 4-5 år gammla ;)

Hawknestgrove
8

#6  hoppas verkligen att du är på skojhumör. Om en unge på 10 år är så pass klok och duktig, att den vill tjäna egna pengar, så är det bara att gratulera i dagens samhälle, där många ungar beter sig som zombies och inte vill göra något alls.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[Dominik]
4

#6 Ja det är bara sant! Tonåringar sitter hemma framför deras datorer, kör world of warcraft och äter pizza dygnet runt :(

Men ja….som dom andra skrev, rasta någons hund eller släng grannarnas skräp :)

[pandes]
4

Om du har grannar med hund som slutar skolan långt efter dig så vill dom nog gärna ha hjälp att gå ut med hunden när dom jobbar/går i skolan, det skulle jag velat. Flört

Skyress
2

Du kan i Maj sälja Majblommor det går till bra ändamål och du tjänar en bra slant själv.