Tjäna pengar?
Hej hej! Jag är 13 och vill tjäna pengar. Jag delar ut reklam och har sålt kakor. Kakförsäljningen gick inte så bra. Dem flesta ville inte ha och sa typ "Vi äter inte sånt" eller "Jag får inte äta sånt". Så visst alla bantar. Har läst att man kan sälja Aftonbladet men lönen är ju kass. Har ni några tips? Snälla säg inte att jag ska sälja något, blogga eller klippa gräset.
Varmt välkommen hit!
Ang "Jag får inte äta sånt" så blir det allt vanligare med allergier och för många innebär det att man faktiskt inte kan äta kakor… Slutade själv med kakor, godis och animaliska produkter när jag fick min allergi.. Känns bättre än att fråga om både det ena och det andra när man troligen ändå måste säga nej i slutändan.
Det bästa jag kan komma på är att erbjuda sig att gå ut med folks hundar mot ersättning.
och så kan du göra ett röj i din garderob, men då får du ha hjälp av dina föräldrar och sälja på Tradera. Man måste vara 18 år. Men det tor jag nog dina föäldrar är glada åt att du inte bara slänger dina kläder
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

hadde en kakförsäljare här förra veckan, det var de dyraste kokor jag sett i mitt liv,,, jag köpte en låda bara för att va snäll då jag kände barnet men skulle aldrig köpa av en okänd för de priserna.
att dela ut reklam ger ju en slant , vet dock inte hur man kommer i kontakt med de som har hand om det,.
du känner ingen som behöver hjälp med städning??? att hjälpa till att städa regelbundet kan ju ge en slant och är nog uppskattat,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

En 13-åring är nog inget jag skulle anlita till att städa. Det är tungt och hårt jobb och det krävs erfarenhet för att få det bra.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

bror min hadde en 12 åring att hjälpa han, nu kände de ju varann o han var så nöjd, min dotter får 200 kr för att röja upp i en etta en gång i månaden, Nu talar jag om folk som känner varann, narturligtvis kan inte en 13 åring sätta in en anons o städa åt okända. det e ju inte ens lagligt.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
JA, det där med kakor k'nner jag till. Nu har tack och lov alla ungar i mion bekanstskapskrets blivit för stora för kakfrsäljning, det senaste var salami, god men apdyr den med. OCh det brukar vara till förmån för klassresor och sånt, annars så köper inte jag. men som Martdat säger, hjälpa till att städa upp till bekanta, det kan nog en trettonåring fixa om hon/han vill.

Att röja upp är en sak, att städa är en annan. Jag pratar om att dammsuga, torka golv, skura toaletter och kök osv. Under och bakom och ovanför mm. Vilka medel använde man var, vad tål olika ytor? När jag var 13 fixade inte jag sånt.
Efter en instruktion så klarar nog en numera 14-åring det. Bara att skriva upp på en lapp. OCh en vanlig normal städning räcker sunt förnuft långt. JAg fick fixa sånt när jag var 13, skulle fylla 14, för då fick jag mitt första jobb, jag jobbade extra i hemtjänsten. OCh då ingick det, att man skulle städa.
En 13-åring som jobbar inom hemtjänsten?! Låter… olagligt… … 
nej, inte då. man var tvungen att ha arbetsbok, som man fick hos skolsköterskan.i och med att man ville arbeta före det man var 14 år.Så det hade jag ordnat. OCh det var ju hur lagligt som helst det var ju kommunen som höll i det. Ok nu var det ju inte många dagar som jag var 13, detta var på jullovet jag började och jag fyller år väldigt tidigt i januari, så där försvann ju både lördagar, söndagar, julhelg och nyårshelg. Jag har för mig, att löneperioderna gick från och med 16-15 varje månad och så fick man lön den sista. MAn fick skriva sina lönelappar själv och så fick de man var och hjälpte tvungna att skriva på. Plus att man fick betalt för gång emellan ställena. HAr för mig, att jag hade en timlön på lite över 4 kr….
Aha, okej, då förstår jag. :) Men fyra kronor?! Herregud vilket utnyttjande. Visst, kanske inget större ansvar osv, men… fyra kronor för att upplåta din tid, det är bara fel. Oavsett ålder.

Men kanske inte oavsett årtionde, jizzy.
#12: Åh, det är sant. 
Tack för tipsen! :)
jizzy, det var vanlig kommunal lön då… Mamma hade 7 kr nåt…..