Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett02-hem-och-hushåll
Läst 2546 ggr
tottitilda
2012-07-19 20:29
0

hejhej

Jag undrar hur man som under 13 skulle kunna tjäna pengar ganska fort:)
Jag ska tjäna ihop till ett par saker, en hemma studio(litet) Detta kostar 2000 på musikaffären.

och Jag har bara 35kr (haha)
Skulle gjärna vilja ha lite tips på hur=)
Det behöver inte gå så fort.

Jag kan nog göra det mesta förutom att gå ut med hundar(extremt hundrädd)

Flörttack på förhand:)

Fridaybrew
2012-07-20 03:48
0

Prata med dina föräldrar först o främst då du är för ung för att jobba på riktigt.

Dom kanske har några förslag på vad du kan göra hemma för att öka på din månadspeng eller så. Tex hjälp till mera, kanske klippa gräsmattan mot en liten peng. Rensa ogräs och ta betalt per maskrosrot. Döda mördarsniglar om det är ett bekymmer.

Sen om dina föräldrar är ok med detta så kanske du kan utöka området och hjälpa grannar med deras gräasmattor på liknande sätt. Dock för att köpa saker så behöver man spara.

Samla pantburkar är troligen det enklaste iom att det kan du bara göra utan att involvera andra och ta uppdrag.

Om dina föräldrar är ok med det så kan du också gå in med dom till affären och fråga om affären har något enklare jobb åt dig mot att du inte får lön men du får utrustningen istället. Då kan du också lära dig en del om musik. Skulle vara det bästa alternativet men det är upp till dina föräldrar först sen är det affären också. dock lite nchans men den finns iaf.

/Fridaybrew

tottitilda
2012-07-20 11:39
0

tack så mycket:)

jag känner han som ärger affären ganska bra så det ska jag tästa,om inte,blir det till att klippa gräsm.m;)

AnneN
2012-07-27 16:04
0

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!