Om du vann en miljon...
Vad skulle du göra om du vann en miljon eller mer? Har funderat över vad jag skulle göra… Van som jag är att leva på nästan ingenting så finns det ju en hel del att fixa till. Hmmm…. Nya kläder skulle jag köpa ( i stället för shopping på myrorna och röda korset) Helt nya som bara jag haft:) Så ny garderob först och främst. Skaffa lite nya möbler kanske. Kosta på nya dyra glasögon och gå till stans spa för en riktig genomgång av ansikte och kropp. Åh, vad härligt:-)
Men sen tar fantasierna stopp… Resten skulle nog bara få vara på banken att tas av vid behov. Lever på sjukpension och kommer inte få någon ålderspension att prata om, så mycket skulle nog få ligga och vänta och växa till sig på banken. Vore nice att kunna tillåta sig lite guldkant både nu och som gammal!
skaffa mig en köpt lägenhet, alltså inte en bostadsrätt om pengarna räckte för det. Visserligen bor jag bra där jag bor nu, men på grund av vissa omständigheter, så vet jag att jag inte kommer att bo kvar om min sambo faller ifrån och då hade det varit skönt att ha ett eget boende som väntade. En sådan lägenhet har man ju dessutom möjlighet att hyra ut helt i andra hand. Elelr köpa ett mindre hus. det får man ju också hyra ut om man vill, vilket man inte kan göra med bostadsrätt elelr hyresrätt
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Satsa på större boende alla gånger.
skulle inte spendera en krona utan placera miljonen så att jag så småningom kan ta ut fyra.
Jag skulle ringa CSN och säga "Varsågoda" och det som är kvar skulle jag bjuda mina systrar på en låååångresa för (om det mot förmodan skulle vara något kvar efter det hamnar det på sparkonto) :)
Just nu skulle jag vilja slänga allt jag har och börja om från början! Får hålla tummen för att lottovinsten kommer i morgon:-)
Betala skulder.
Köpa bil.
Spara.
Sara
Betala alla mina skulder.
Köpa en bättre och snålare bil (gärna en pick-up)
Flytta till en bättre bostad närmare jobbet.
Köpa mig egna möbler istället för de jag lånar nu..
Köpa en häst..
Spara det som blir över..
ja det enda jag inte skulle betala vore min skuld till CSn, för jag tillhör den kategorin som har den gamla sorttens lån som förfaller när jag är 65 och tills dess hinner inte jag betala av allt jag är skyldig. så för mig vore det ekonomisk förlust att betala igen
Ja inte är det kul för de som har CSN lån enligt de nya reglerna. Mina csn lån skrevs av när jag fick sjukpension och tur va det, finns inte mycket över att betala med.
Jag har sjukersättning och om jag bara hade haft sjukersättning och bostadstillägg så hade mina csnlån skrivits av MEN eftersom jag har sjukersättning, en försäkring som kommer från mitt dåvarande arbete och lite bostadstillägg så blir de inte avskrivet.
Oavsätt så hade jag inte fått mindre pengar om jag inte hade haft försäkringen för då hade jag fått mer i bostadstillägg istället. Men försäkringen räknas som inkomst och det gör inte bostadstillägget även om det är samma belopp.
Så sjukt!
Sara
#8 och #9
Måste bara få säga att jag är superglad över mitt CSN-lån, det är den bästa 'investering 'jag någonsin kommer att göra. Brukar jämföra det med att det finns folk som köper en ny BMW för samma peng, och den måste man ju betala. Mitt lån kommer jag ha nytta av hela livet, och det är självklart för mig att betala tillbaka i mesta möjliga mån - det är ju ett lån?
Gjorde en liten kalkyl för ett tag sedan över mitt CSN-lån. Har nu 18 år kvar att betala på det, har också sorten som skrivs av vid 65 år. Kommer att tills dess att ha betalat runt 270 000 kr till, i ränta och amorteringar. Och skulden i sig kommer, om räntenivån håller sig, att ha sjunkit med kanske 144 000 kr. Alltså får staten skriva av ca 130 000 kr.
Med tanke på att jag cashat in ini h-e mycket räntor genom åren, så tycker jag inte det är mer än rätt att resterande skrivs av.
# 11 Jag håller delvis med dig. Men jag personligen blev tvungen att ta lån. Jag gick på soc och de tvingade mig att söka in på komvux och ta lån, annars skulle de inte hjälpa mig mer oavsätt om jag var aktiv på arbetsförmedlingen och arbetssökande.
Sara
Jag har ingen aning om vad jag skulle göra, en miljon är egentligen inte så mycket som man kan tro.
Jag skulle nog använda de pengarna att leva på om jag skulle bli arbetslös så jag har råd att betala lägenhet, räkningar, mat och sånt tills ett nytt jobb dykt upp.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Betala av resterande skuld på huset, bygga om stallet (ellet tja, måla om, byta ut lite och bygga sadelkammare mm), sätta upp nya staket till hagarna samt köpa mig en bra (begagnad) bil! Sedan resterande in på sparkonto, eller till strösaker som kan behövas ^^
Hakuna matata!

Betala av en del av lånet på huset.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Köpa hästbuss, nytt stall, hästsaker, kaninstall, kläder, ridhus, en resa till thiland med familjen (på 7 pers) flytta till Skåne och ja kanske en pool, det är drömmen:)

Det första jag skulle göra är att betala av studieskulderna, sedan skulle jag troligen vilja köpa ett litet hus på landet :)

Jag skulle satsa ännu mer på business än jag gör just nu med mitt nuvarande extra jobb.
Om jag vann en miljon kr, då skulle jag skänka 1/4 av pengarna till Unicef och de fattiga byarna i Afrika, 2/4 av pengarna skulle jag skänka till PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) och de andra två fjärdedelarna av pengarna skulle jag ägna åt mig själv och hushållet (om jag bor själv, nu bor jag ju med min mamma).
Just nu skulle jag köpa en ny bil, den gubben och jag har börjar sjunga på sista versen. En fin en med krockkuddar och klimatanläggning!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Håller med ovanstående. En miljon är ju egentligen inte så mycket. Mitt drönhus är värderat till ca 3 miljoner.
Men eftersom jag nu sitter på ett huslån på 520 tusen så skulle jag väl betala av det och sedan lite pensin och sedan unna mig och nära och kära ;)
Jag skulle betala av mina och min systers skulder och sen skulle jag köpa pärlor och tråd + övriga tillbehör till smyckesdesignen. En voljär som man kan öppna helt också till råttorna.
Sen är nog pengarna väldigt slut
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Jag skulle placera pengarna på något högräntekonto och löpande betala av csn med räntan XD
men köpa mig ett hus, det skulle jag göra

5 fjärdedelar fick jag ditt inlägg till 
hade jag vunnit en miljon hade jag betalat våra bilar och sedan köpt med ett litet hus utanför stan, där är det billigt
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Jag hade betalat av en del på huslånet.
/Maria
En milijon är inte så värst mycket idag.
Men jag skulle investera i köp av billig lägenhet/stuga/torp och rusta/renovera och sälja.
Sedan skulle jag investera i ett hus åt mig själv och mina barn. Där tar nog pengarna slut.
Själv skulle jag spara pengarna på något högräntekonto till dess jag behöver dem. Jag har redan hus och bil betalt.
Vilken bra fråga!! Hm.. gjort en budget :D 25 000 i månaden att leva livet på, resa, äta gott, köpa de mesta gears som jag har lust med.. Det blir 40 månader, tre år och fyra månader!!
I say: I'd travel the world!! Vindsurfa i västaustralien, Brasilien, Hawaii, Cornwall! Kitesurfa i Tarifa! Cykla MTB i Wales och Skottland. Möta människor! Resa runt och bo på soffor hos massa spännande människor i alla möjliga länder, kolla in couchsurfing.org.. supercoolt sätt att resa om man tycker om möten med människor.
Vara kreativ, skriva musik, spela in filmer, snubbla över nya idéer och kontakter till vad jag kan leva på efter miljonen tagit slut.
Ganska högt räknad budget förresten, blir 820 kr/dag, så det kan hända att pengarna räcker bra mycket längre om jag tar med surfgrejorna, datorn och parkerar vid en kust nånstans i ett billigt land som Vietnam eller Indien..
Åh… en miljon kan ju räcka hur länga som helst ju! Dessutom lär jag ju säkert snubbla över sätt att göra nytta här och var o tjäna lite pengar eller annat i retur..
Shit vad sugen jag blir! Jag vill ha min miljon nuuuuuu! Vem vill följa med?!? :D
Skulle betala våra skulder och köpa ett hus.
Här får man ett fint hus för 500000 och uppåt.